سبزی خوردن

سیزها علاوه بر زیبا کردن سفره باعث تحریک اشتها می شود و با دارا بودن انواع ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامت بسیار مفید است. 

گیاهان معطر:سبزی های معطر یا اساسن دار مانند نعناع ریحان مرزه و ... در چهار خاصیت مشترک هستند: ضد نفخ ضد درد ضد اسپاسم و ضد میکروب.اما جدای از این خواص مشترک هرکدام ویژگی های خاص خودشان را دارند: 

1. تره:تاحدی قادر است بیماری آسم را تسکین دهد.درجلوگیری از بروز بیماری های قلبی نقش دارد و برای بهبود بواسیر هم بکار می رود.با افزودن تره به غذاهایی مانند گوشت و ماهی می توان بوی بد آنها را کاهش داد. 

2.نعناع: از جمله خواص آن ضد تهوع و استفراغ ضد ویروس تبخال ضد خارش ضد تب باز کننده برونشیت و رفع احتقان صفرا آور و خارج کننده سموم بدن ضد درد و مسکن بودن از جمله خواص نعناع می باشد. 

3. جعفری: کاهش دهنده اسید اوریک بوده و در پایین آوردن فشار خون نیز مفید شناخته شده است بنا بر این مصرف آن به میانسالان توصیه می شود.به علاوه منبع ویتامین های C و بتاکاروتن است و مواد معدنی مانند آهن و کلسیم دارد. 

4.سیر: پیامبر (ص) : سیر بخورید و بدان درمان کنید چرا که درمان هفتاد درد است و حضرت به امام علی (ع) سفارش فرمودند: یا علی سیر بخور اگر نبود که من با فرشته هم سخن می شوم سیر می خوردم.